søndag 8. februar 2009

Bli lys!


Ja, jeg skulle gjerne hatt det skikkelig lyst ute. Liker vinteren, men er ikke så glad i mørke ettermiddager. Men noen ting kan man ikke gjøre noe med og siden dette er en av de tingene, får jeg viser de tingene som gjør det litt lysere hjemme hos meg; lampene. Den første er en lysekrone med krystallprismer som henger i kjøkkenet. Jeg er så veldig glad i løvprismene og hvordan lyset brytes i de.










Den ser kanskje ut som den er bestilt for å passe kjøkkenet vårt, men faktisk er den en feilbestilling jeg gjorde da jeg var fersk i butikkfaget, thi-hi:) Det endte med at jeg selv måtte kjøpe den her
Veldig fornøyd med det "bomkjøpet".




Så er det lysekronen i spisestuen. Den er jeg veldig glad i fordi den har så mye historie som jeg er knyttet til, men også fordi den er en fin kontrast til alt det lyse.



I tv-stuen henger denne ampelen. Den har jeg også kjøpt i nettbutikken.

Slike tror jeg at jeg skal ha i øvre og nedre hall, når oppussingen blir ferdig




Denne lysekronen som henger i soverommet, har jeg også kjøpt i egen butikk. Jeg begynner å mistenke jeg at jeg selv nok er min egen beste kunde, men så passer utvalget i butikken veldig godt til smaken min også da;)





Denne har jeg på nattbordet, den er kjøpt her. Jeg ville egentlig hatt en med skjerm i fattigmannssølv, men jeg sover så urolig, så jeg er redd skjermen skal knuse i hodet på meg om natten.

Det var litt om det som lyser opp hjemme hos meg, men det blir kanskje et nytt innlegg snart, for det kommer nyanskaffelser på lampefronet i løpet av våren. Hvilke lamper har du som du er spesielt glad i?

Ha en kjempfin kveld, alle sammen. Husk og tenne lampen, så du får litt lys i livet ditt:)
Klem

3 kommentarer:

Kari sa...

Nydelige lamper du har. Kjøpte meg en måneskinnslampe igår. Gleder meg til å få den opp, men vet ikke helt hvor jeg skal plassere den. Leter etter en prismelampe som skal få plass over spisestuen. De fleste som jeg liker er enten for dyre eller så er de kun ment for stearinlys. Nå skal jeg ta meg en tur innom nettbutikken din, kanskje jeg finner noe der?

Kari :-)

AstridVU sa...

Ah, strålende innlegg - jeg er nemlig på jakt etter lysekrone som skal henge over mitt nye spisestue (i mitt totalt uinnredede hus - hjelpes, har litt av en oppgave). Men, siden du virker som å ha litt oversikt, kanskje jeg kan spørre deg om tips på veien; Jeg har lyst på en lysekrone som er til både stearinlys og lyspære/-r. Har du noen ide om hvor vi kan få tak i noe slikt? Takk for en utrolig inspirerende blogg, forresten! Denne kommer nok nyttig med når vi skal pusse opp huset vårt om et par måneder.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det här var verkligen en kanonfin blogg du har!!!
Kul att jag hittade hit,kommer snart tillbaks.
Kram Marlene