onsdag 25. februar 2009

Urtesmør



Siden jeg plutselig befant meg med mange urtepotter i kjøkkenet, så måtte jeg abre finne på ting og bruke herlighetene på. I dag får du se et deilig urtesmør.
Framgansmåten er: Bruk mykt smør, friske urter, slat og pepper. Bland smøret med salt, pepper og urter etter smak. Er du glad i hvitløkssmør kan du også bruke most hvitløk i. Bland godt.



For å få fine smørtopper, bruker du en matsprøyte med rillemønster. Vil du ha det enklere, så kan du bare rulle urtesmøret til en jevn pølse inni et matpapir. Når smøret er avkjølt kan du skjære porsjonsskiver av pølsen.


Det er jo star med urtesmørblomster og godt brød til middagsbordet:) Godt er det også.
Klem

3 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Dette minnet meg om sommer, sol og grilling! :-) Kryddersmør er bare så utorlig godt!

Ha en fin kveld :-)

Klem Jorid

Klaffen sa...

Så delikat, og ikke minst lettvindt! Litt ekstra:) Nydelig blogg du har, koser meg her inne jeg:)

Anne sa...

For ein nydeleg blogg du har!
Kva heiter det nydelege serviset du har her? Det var berre heilt perfekt og akkurat det eg har leitt etter:)

Klem Anne!