tirsdag 10. februar 2009

Hvit porselen


Jeg samler ikke på mange ting, mem hvitt dekketøy av porselen og fajanse, det samler jeg på. Og det kan vel bli mange ting: Mugger, sausenebb, fløtemugger; alt som er hvitt og fint.

Et hvitt fat med glassklokke. Enkelt og greit.




Terrin med den skjønneste krakelering er fast plass for løkvekster.



Terrin med lokk og øse står i et svart skap: dramatisk kontrast.
Hvitt er så fint, det går til alt og til alle tider og kan kombineres på tvers av merker og fasonger. Og så er det jo også pent når det bare står der og ikke brukes.
Hva samler du på?
Klem

3 kommentarer:

Tro hopp och vitt sa...

Vilken känsla du har för design av din sida! Jäääätte mysig!
Jag kommer tillbaka.

Kram från Jenny

M sa...

Hei og god tirsdag. :) Jeg har forsøkt maleskolen din, og lurer på hva slags møbelvoks du brukte? Jeg har aldri brukt det før og føler meg litt grønn.

Hulda sa...

Nydelig! Samler faktisk på hvitt og lyst porselen selv. Har flere hvite mugger og suppeterrin. :) Men, i dag fikk jeg behov for mer farge og vår på kjøkkenet. Byttet ut litt. :)