lørdag 7. februar 2009

Pute med skrift



Inspirert av kalligrafi-kunsten til Skarp Kalligrafi, har leg laget disse to putene med tekst. Jeg er ingen kunstner, heller ikke kalligrafist og jeg har egentlig ikke særlig pen skrift engang, så resultatet ble langt fra noe i nærheten av tingene du kan se på siden jeg lenker til der oppe, men litt kult ble det. Særlig på noen meters avstand:)
Putene er alminnelige bomullstrekk som jeg har skrevet på med en vannfast kalligrafipenn. Man kan sikkert bruke tekstiltusj, men jeg ville ha spillet mellom tynn og litt tykkere strek, så da ble det kalligrafipennen.


En av putene har fått teksten rundt rammen...
..den andre fikk tekst på midten, som et dikt.


Teksten jeg valgte er : "..alltid vil du drages mot det fjerne. Men husk at også jorden er en stjerne!"
Den er hentet fra av diktet "Til en misantrop" av Arnulf Øverland
En idè som kan sette preg på kjedelige puter, og så kan man jo skrive hva man vil.


Ha en kjempefin lørdag, alle som er innom:)
Klem







8 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Oi, dette var virkelig fint... så flink du er!!

god helg..

Mitt hvite hus sa...

Så flott ide, nydelig ble det!

God helg.

adales verden sa...

Skikkelig fine puter og en flott ide!!
Du er såååå flimk!

Mine øyeblikk sa...

Åå,så fint:-)

Anonym sa...

Kjempefint:)

Frøken Lykkelig sa...

For en super ide!! Du er skikkelig kreativ altså!! En flott skrift du har og veldig fine bilder!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

no vart eg inspirert, takk :)
mitt neste prosjekt vert å kjøpe bomullsputer :)
Klem Marny :)

Gro sa...

Dette var lekkert! Kanskje jeg prøver en gang? klem fra Gro