søndag 15. februar 2009

Ranunkler


Jeg simpelthen elsker lyserøde ranunkler,( kanskje i likhet med de fleste interiørbloggere?). De er litt gammeldagse, mormoraktig og veldig vårlige. Og de passer dermed perfekt til meg; ikke for at jeg er verken gammeldags, mormoraktig eller spesielt vårlig:) men jeg prøver jo å innrede litt gammeldags og mormoaktig, og våren får kjempegjerne komme inn.
Overeksponerte ranunkler har også sin sjarme:)


I en gammel loppemarkedsvase kommer de skjøre blomstene til sin rett. De rosa nyansene blir litt av en fargeklatt mot alt det hvite. Gleder meg til våren/sommeren, da skal jeg plante noen slike i hagen.


Denne buketten er til deg som er innom her.
Tusen takk for alle kjempehyggelige kommentarer. Dere er så søte, altså:)

Klem

13 kommentarer:

Sologbolig sa...

Nydelige, sarte blomster. Godt å ha noe vårlig å se på, ute er det hvitt og kaldt. Ønsker deg en fin søndag.

My home is my Castle sa...

Rosa ranukler skal jeg ha mange av i hagen min :)
Ved siden av roser, er de min absolutte favorittblomst :)
Helt nyyydelige bilder :)

Ha en fin søndag kjære Ragnhild :)
Sett innlegget mitt ;)

Stoor klem, Kari

Sivs hus sa...

Hei, ja helt enige. De er bare helt utrolig vakre og nydelige. Terriner, ja det trenger man alltid:-) God søndag fra Siv

mylovelygrandma sa...

Hejsan! gud så vackert! jag tycker också om ranunukler. Och vasen är ju med jätte fin! Jag kikar ofta in i din fina blogg men jag har nog aldrig kommenterat här tror jag! Hoppas du har en fin söndag!

PillePalle sa...

Hei!

Så nydelig med ranunklene! Er også veldig glad i disse!
Helt enig med beskrivelsen under det første bilde :)

Ha en kjempeflott dag, Ragnhild!

Hilsen fra Pillepalle

Hulda sa...

Ranunkler i lyse farger er herlig! Elsker det jeg også. Flotte foto.

Kom gjerne innom med kommentar hos meg også. :)

Jannicke sa...

...helt vidunderlige blomster!!
Du tar flotte bilder!

Magdalena sa...

romantisk og vakkert...
klem, magny

Drømmen om en eplehage sa...

Nydelig stemning!
Hadde noen i potte, men jeg klarte å ta knekken på de før jeg fikk foreviget de til film. Holder meg til avskårne tror jeg ;)

Ha en skjønn søndag!

Anonym sa...

Så einig så enig! Eg trur litt av grunnen til at eg likar dei så godt er at dei er så vanskelig å få tak i;-) Når eg finner slike i butikken er dei stort sett bunta opp i MASSE fargar.... og dei vil eg jo ikkje ha ;-) Kvitt og rosa skal det vere må forstå! Dine var Nyyyyydelige!
Ønsker deg ein fortsatt flott søndag!
:o)

Livy sa...

Åååå de er nyyyyydelige! Elsker ranukler jeg også!

Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Livy

Klaffen sa...

Enig med you, Ranunkler er vårens blomst! mange kjøper Primula, men de står ikke så lenge og det er litt sjarm med å kjøpe snittblomster så tidlig!! Selvsagt er det hyggelig med noen frisk knitrende tulipaner også, men disse som du sier "mormor" blostene har en annen sjarm... Kos deg vennen.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig og sart..... elsker ranuklerO=)

Klem