fredag 20. februar 2009

The Roses




Etter tips fra Hanna på Sjarmerende Gjenbruk, kjøpte jeg denne boken: The Roses hjem fra England. Og jeg ble slett ikke skuffet:

Bildene er alle reproduksjoner av Pierre-Joseph Redouté, en illustratør som er mest kjent for rosene sine, eller bildene sine av roser. The Roses er en reproduksjon av Redoutés mest feirede verk: Les Roses, tugitt mellom 1817 og 1824 i tre verk.
Side på side med de vakreste rosebilder. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde som Hanna og kjøpte to eksemplarer, så kunne jeg hatt en ekstra bok til å klippe bilder ut av til små prosjekter.

Boken kan bestilles på Taschen. Den er slettes ikke dyr, og fraktkostnadene var heller ikke store. Et kupp, spør du meg.
Tillegg: Fra Størhuset fikk jeg tips om at boken også kan bestilles på Capris.no, her er direktelinkt til boken, også veldig rimelig her. Takk for tipset:)
PS: Boken er på 203 sider og måler 26.4 x 32.8 cm, og er dessuten innbundet, så til kr 134,- (capris.no) er dette et supert kjøp etter min mening:)

Klem

4 kommentarer:

Størhuset sa...

Så jo helt nydelig ut. De har den også på Capris.no, har lyst til å bestille den.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ den boken har jeg lyst på, den er så vakker:O=)

Ha en fin dag. klem Kerstin

Magdalena sa...

nostalgisk og vakkert...

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Hei Ragnhild- ja er ikke boken vakker. Jeg simpelthen elsker den. Ha en fin helg i snølandet.
Klem Hanna