fredag 13. februar 2009

Vidunderlig vinter


Jeg hører definitivt til de som elsker vinteren, spesielt klare, kalde dager som vi har nå. Med snø som et hvitt teppe overalt, blir alt magisk og pent. På trappen står en hageengel og holder på litt sne mend hun sikkert venter på varmere vær.



Småfuglene har kanskje ikke sine beste dager, men hvem vet? Kanskje de elsker buffeene av fuglefrø som dukker opp på brettene rundt om kring og gruer seg til sommerens larver?



Istapper henger som skjønne skulpturer og blinker i sollyset.



Sommerens favorittplass er nesten dekket under sneen.





Porten og rosebuen er også nesten forsvunnet. Jeg elsker vinter, men når jeg tenker over at alt dette skal bli grønt og dekket av fantastiske blomster og gode dufter, så må jeg si at vår og sommer også høres deilig ut.
Ha en kjempefin vinterdag:)
Klem

7 kommentarer:

H elle K sa...

Hei, ja det er vakkert om dagen, men jeg venter på våren og begynne i hagen med nye prosjekter... Ha en fin helg. Kristin

Tino sa...

Jeg er ikke et vintermenneske. Men disse vinterbildene dine var bare helt nydelige. Nå tror jeg at jeg skal ta med meg kamera på tur med hunden i dag. Ha en fin dag :)

Randi sa...

Heisann!!

Kjempe fine bilder,men eg likte engelen aller best;))For eg vil helst gå i hi på vinteren..:o)
Å det er samme veret her på Møre,heilt nedesnøa:((
Eg kan tenkje meg at du nyter den plassen på sommaren ja...
Ja.Ja...nyt helga og kos deg!
God klem!

Hulda sa...

Flotte vinterlige bilder. Den engelen var nydelig. :) Kom gjerne innom meg; Husfruas Memoarer. :)

Magdalena sa...

så fin blogg...
ja helt sant vidunderligste vinter på mange år...
fin helg til deg¨¨~~~

Crinoline sa...

Bare en ting å si;nydelige vinterbilder,Ragnhild. Ønsker deg en fin helg.

Pulsatilla sa...

Så flink du er på bloggfronten om dagen, da! :-)
Jeg blir inspirert av å titte innom! Jeg er også glad i vinteren - synes i grunn alle årstidene har sin sjarm jeg. Men i dag er det så kaldt at det passer best å se på vinteren fra vinduet her hos meg.

Bestikkista fra forrige innlegg er en stor favoritt hos meg også. Synd leverandøren ser ut til å forsvinne :-(